C# Değişken türleri

Yukarıda değişken tanımlarken değişken türü için int kullanmıştık. C#'ta bunun gibi farklı kapasitelere sahip bir hayli daha değişken türü vardır. Ayrıca bazı değişken türleri sayısal, bazıları da metinseldir. Sayısal türler aşağıdaki tabloda listelenmiştir:
TürBoyutKapasiteÖrnek
byte1 bayt0, ..., 255 (tam sayı)byte a=5;
sbyte1 bayt-128, ..., 127 (tam sayı)sbyte a=5;
short2 bayt-32768, ..., 32767 (tam sayı)short a=5;
ushort2 bayt0, ..., 65535 (tam sayı)ushort a=5;
int4 bayt-2147483648, ..., 2147483647 (tam sayı)int a=5;
uint4 bayt0, ..., 4294967295 (tam sayı)uint a=5;
long8 bayt-9223372036854775808, ..., 9223372036854775807 (tam sayı)long a=5;
ulong8 bayt0, ..., 18446744073709551615 (tam sayı)ulong a=5;
float4 bayt±1.5*10-45, ..., ±3.4*1038(reel sayı)float a=5F;veyafloat a=5f;
double8 bayt±5.0*10-324, ..., ±1.7*10308 (reel sayı)double a=5;veyadouble a=5d;veyadouble a=5D;
decimal16 bayt±1.5*10-28, ..., ±7.9*1028(reel sayı)decimal a=5M;veyadecimal a=5m;
Dikkat ettiyseniz bazı değişken türlerinde değer atarken değerin sonuna bir karakter eklenmiş, bu değişken türlerindeki değişkenlere değer atarken siz de bunlara dikkat etmelisiniz. Sıra geldi metinsel türlere:
TürBoyutAçıklamaÖrnek
char2 baytTek bir karakteri tutar.char a='h';
stringSınırsızMetin tutar.string a="Ben bir zaman kaybıyım, beni boşver hocam";
String türüne ayrıca char ve/veya string sabit ya da değişkenler + işaretiyle eklenip atanabilir. Örnekler:
 char a='g';
 string b="deneme";
 string c=a+b+"Viki"+'m';
C#'ta hem metinsel hem de sayısal olmayan türler de vardır:

boolDeğiştir

Koşullu yapılarda kullanılır. Bool türünden değerlere truefalse veya 2<1 gibi ifadeler örnek verilebilir. Örnekler:
 bool b1=true; 
 bool b2=false; 
 bool b3=5>4;

objectDeğiştir

Bu değişken türüne her türden veri atanabilir. Örnekler:
 object a=5;
 object b='k';
 object c="metin";
 object d=12.7f;
Aslında C#'taki bütün değişken türleri objecttüründen türemiştir. Bu yüzden object türü diğerlerinin taşıdığı bütün özellikleri taşır. Ancak şimdilik bunu düşünmenize gerek yok. Bu, nesneye dayalı programlamanın özellikleriyle ilgili.

Yorumlar